Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Age verification

  • Myrah

    De laatste week krijgen de leden van Gor sims via groupsberichten het verzoek om via de website van Linden mee te werken aan “age verification”.

    Dit omdat in de toekomst de zogenaamde adult sims alleen nog met een age verification te bezoeken zijn.

    Omdat mijn avatar veel aan roleplay doet in Gor, zal ik (wil ik blijven roleplayen) me ook maar eens moeten identificeren.

    Heb ik dus geprobeerd: via de website van Linden. Maar het is iedere keer mislukt.

    Of ik het nu doe via mijn paspoort nummer, rijbewijs of sofi-nummer, het lukt niet.

    Heeft iemand anders ook die ervaring, dat je ondanks dat je zeker weet dat je geen fouten maakt je je niet kan identificeren als Nederlander?

    Ik vraag me trouwens ook af hoe de Lindens kunnen controleren of mijn paspoort nummer wel bij mijn naam hoort. Waar loggen zij dan in om dat te controleren? Ik ga er niet vanuit dat mijn gegevens op het web staan. Of ben ik nu naief??

    En als de age verification niet wil lukken, moet je maar een copietje van je paspoort sturen naar hen, dat geven ze als support aan op de website.

    Mmmmm, wie kan straks in die kaartenbak kijken? Weet op het moment niet of ik, ondanks dat ik al een overjarige volwassene ben , over een jaartje nog aan het adult roleplayen ben in SL. Zou jammer zijn……………….

  • Suteruni

    Goeie vraag Myrah, ik heb het nog niet geprobeerd ; dacht nl ik wacht wel tot het MOET maar ik weet niet welke leeftijd ik bv heb ingevuld. Ik registreerde destijds alleen maar om even te kijken in SL maar ben nooit meer weggegaan.

    Stel je voor dat mijn originele info van destijds niet klopt met de werkelijkheid, zouden ze mn account dan deleten? Ben er ook niet zo happig op om onnodig persoonlijke info op internet te zetten.

    Het lijkt me dat LL het nog niet goed heeft geregeld als je een kopie moet sturen om je ID te bewijzen, tjonge…………

  • Myrah

    Zowiezo is dit systeem natuurlijk helemaal niet waterdicht.

    Het is nooit een garantie dat minderjarigen op adult sims in SL komen.

    Ik denk dan alleen maar ff aan mijn elfjarige dochter.

    Die is handiger dan haar moeder op de pc.

    Zo'n meisje kan ook gewoon de lijst van Linden invullen met haar moeders gegevens, vervolgens mijn paspoortnummer even opzoeken en in de lijst zetten en hupsakee; verzenden naar Linden en ze heeft vrij toegang tot alle mogelijke adult sims.

    Dit systeem van age verification rammelt natuurlijk op deze manier aan alle kanten en is absoluut niet waterdicht.

    Maar goed, dat is mijn probleem niet.

    Mijn probleem is dat het me niet lukt via de website om een age verification te doen.

    Het trouwens via Duitse Gor sims al de meeste vreemde zaken gehoord.

    Het lukte Oostenrijkse en Zwitserse SL leden ook niet om een age verification te doen.

    Via de chats kwam een opmerkelijke tip: gewoon alles goed invullen, ook paspoortnummer of rijbewijs nummer en dan vervolgens als nationaliteit Duits kiezen. Dan schijnt de age verification wel te lukken. Via de groupchats las ik inderdaad dat het op die manier met Zwitsers is gelukt. ( moet voor die Oostenrijkers en Zwitsers een vreemd gevoel zijn, “wieder Heim ins Reich”!)

    Ik het dus ook proberen met mijn gegevens en vervolgens Germany aangeven. Helaas, helaas, bij mij ging die vlieger niet op.

    Naja, gelukkig maar, Nederland nog steeds onafhankelijk !

    Maar geeft dus blijkbaar wel weer aan dat het Lindensysteem niet goed functioneert.

  • Suteruni

    nee het lijkt me meer een reaktie van hun kant op de publiciteit over kinderen en sex in SL van een inmiddels behoorlijke tijd geleden. Wat behoorlijk overtrokken was, kinderen zijn idd veel handiger met computers dan wij zijn, ze zijn er mee opgegroeid.

    Is er geen begrip voor jouw situatie vd sim owner? Ik neem aan dat jij als nederlandse ( en ik, ook ) niet precies weet waar welke staat ligt waar daar?

  • secondlife

    ach waterdicht,

    Ik heb die age verificaton minstens een jaar geleden ingevuld, dus ik weet het niet meer. Volgens mij is het idee erachter dat iemand die zoveel dingen van zichzelf in wil vullen wel de waarheid moet spreken. Dus tja…

    Als je er niet uitkomt zal ik eens kijken of ik er achter kan komen

    Groeten,

    Rob

  • Niki

    Nog heel even en heel SL stort in mekaar.

    Heel die zieke toestand met “adult”.

    Ik heb al jaren een betalende (Premium) account en moet nu ook m'n paspoort of rijbewijs bezorgen…..

    Ik ben een godverdomde Belg!!!

    Wie gaat mijn gegevens controleren??

    Nu ja, niet da'k ze ga geven, ze kunnen oprotten die puriteinse Amerikanen.

    Ik betaalde steeds via visa….zou graag van gelijk wie van LL willen horen hoe mijn jonkie dat ooit zou kunnen!!

    Voor mij hoeft het niet meer!

    Daar gaan m'n zuurverdiende Lindens, al men bezittingen in SL.

    Bedankt hoor, LL

    Your world, Your imagination = Their world, Their lack of imagination !

  • micky

    Wat is dit nou weer? Nog nooit mee in aanraking geweest?

  • Krikke

    Mij lukt het ook niet. Van alles geprobeerd met paspoort, rijbewijs en sofi-nummer. Nadat ik alles heb ingevuld krijg ik de melding dat verifying succesfull was. Maar als ik vervolgens naar een adult test zone ga dan zie ik banlines en krijg ik het bericht dat ik niet age verified ben ?

    Als er een verschil komt tussen mature en adult bv dat een naturist beach mature is en een sexclub adult dan maakt het mij niet uit. Naar sex sims ga ik toch niet maar het moet niet zo worden dat je zonder age verification alleen nog maar terecht kan op PG sims. Als dat zou gebeuren vrees ik dat er een enorme leegloop komt en het einde van SL.

  • secondlife

    tja, age verification,

    Opzich vind ik het belangrijk, ik weet zeker dat er op het volwassenen grid, ook avies zijn van onder de 18

    Aan de andere kant, waarom zou ik zoveel gegevens prijsgeven aan een amerikaanse instantie. Kan ik straks ineens Amerika niet binnen omdat ik bekend ben op een server met adult contents??

    Deze discussie werd hier ook al eens gevoerd toen het nog onder de vorige beheerder viel. Toen was dat één van de argumenten.

    Nou ga ik waarschijnlijk toch niet naar Amerika, dus ik heb gewoon mijn gegevens ingevoerd. Mijn eigen SIM staat als niet als PG gemarkeerd ik kan er nog steeds heen. Als dat invullen van de persoonsgegevens nou zo een probleem is…. Dus dat het niet lukt bedoel ik, laten we dan met zijn alle een case loggen bij LL. Ik heb zelf goede ervaringen met live-support.

    Ik wil mijn gegevens wel eens uitproberen, dus waar is die adult-testzone?

    Ds als je problemen hebt hiermee, laat een berichtje achter, met wat er misgaat dus.

    Rob

  • Krikke

    Ik heb een slurl voor de age-verify-zone :

    http://slurl.com/secondlife/Concinna/152/37/32

    Je ziet er twee zones. Eén voor payment info used en de ander voor age verification.

    Bij de age verify test zone zie ik dus rode banlines. Na tig keer mijn gegevens te hebben ingevuld op de age verification site van secondlife.com lukt het nog steeds niet.