Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Second life dood ?

  • Elske

    Hoezo dood? Ik nog lang niet.

    http://www.ad.nl/multi-media/3062272/lsquoSecond_Life_is_niet_dood_rsquo.html

    Elske

  • wanda

    Het mag wel iets genuanceerder. SL is niet dood maar ligt wel op sterven.

    Er wordt angstvallig volgehouden door de ‘verslaafden’ dat het nog steeds spinglevend is.

    De lol is er af voor veel mensen na een jaar.

    Alleen mensen die niks anders meer omhanden hebben of zwak of ziek zijn of aan huis gekluisterd door b.v. een handicap spelen langer.

    Als je een normaal, druk en leuk sociaal leventje hebt met veel vrienden, kennissen, familie, kinderen heb je echt geen tijd om in SL je z.g. 2e leven te leiden.

    Je zal toch elke avond in Second Life rondlopen. Wat een triest leven heb je dan.

    Mensen die dit al jaren doen weten niet eens meer hoe het is om zich in RL te vermaken.

    Als ik, heel af en toe, nog eens inlog spreek ik alleen maar mensen met een handicap of een fobie of een ander ongemak. In zo'n geval is het natuurlijk een uitkomst.

    Iedereen die nog op SL rondloopt of leuke dingen doet, veel plezier!!!

  • rob chandrayaan

    Ach ja doemdenkers heb je altijd.

    Dit subject is al eens langsgekomen. MAAR, ik heb geen fobie of handicap. Een drukke baan en een druk sociaal leven.

    En ik heb nog steeds heel veel plezier in SL. Er zijn hele mooie initiatieven in SL, dat er nou toevallig steeds meer bedrijven zich terug trekken uit sl, dat is waar. Maar wie zat daar op te wachten?

    Dus hou op met je doemdenkerij.

    R

  • rob chandrayaan

    voeg ik je nog deze link toe

    http://www.mkbnet.nl/MKB_Nieuws/80.58822

    “Virtuele wereld blijft in trek bij investeerder” quoting mkbnet

    R

  • Yanieck Mariani

    Ik wilde eerst niet reageren , maar doe het toch….

    Ik zit al ruim 2 jaar in sl, ken er heel veel die er ook al zo lang of zelfs langer inzitten, ik ben niet gahandicapt of ziek of wat ook, heb een druk rl en een gezellig sociaal leven ook (rl en sl), en er zullen ongetwijfeld zat mensen zijn die door ziekte in sl zitten, maar ook heel veel alleen omdat het leuk is….ik heb heel veel geleerd in sl over photoshop en mijn eigen creatieviteit, en vind t leuker om voor mijn pc te zitten in mijn vrije uurtjes dan om voor de buis te hangen….nu moet ik rennen anders kom ik nog te laat ook =))

    Groetjes

    Yanieck

  • Joep

    als het artikel van mkbnet goed wordt gelezen dan zul je kunnen opmerken dat voor sl, het positieve in het hele verhaal al na de eerste “maar” ophoud. Daarna gaat het artikel door over teruglopende investeringen in het algemeen en voorts de opkomst van andere virt. werelden. m.a.w daar gaat nu in meerderheid de overigens sterk verminderde investeringen heen.

    je zult het vast anders bedoeld hebben rob.. maar dit artikel is wat betreft investeringen, inhoudelijk niet positief naar sl.

    op zijn meest… neutraal.

  • Uli Jansma

    wanda Schreef:

    ——————————————————-

    > Mensen die dit al jaren doen weten niet eens meer

    > hoe het is om zich in RL te vermaken.

    Laten wij ook de andere kant eens bekijken:

    Zich in RL te vermaken betekend ook altijd geld uitgeven. Zij het na het sporten in het café, of uitgaan of gewoon eens de bios. En dat in tijden, waar iedereen op de centjes moet letten. SL geeft je de mogelijkheid om creatief te zijn, contacten te onderhouden, en voor al: een leuke avond te beleven. En dit gaat zonder extra kosten …

    Ik geef je wel gelijk, Wanda, dat er wel een gezonde verhouding tussen SL en RL moet zijn en dat RL steeds voorrang moet krijgt.

    Groetjes,

    Uli

  • mendy

    Second Life is zo dood als een pier. NIks meer aan vergeleken met één of twee jaartjes geleden.

    Second Life is voor losers en zielepieten die tijd over hebben om te prutsen.

    Is het niemand een beetje opgevallen dat de Nederlandse z.g. ontwerpers van kleding afschuwelijke kleding maken.

    Ik zou er nog niet dood in gevonden worden. Nee, nee, we noemen geen namen.

    Ik wens jullie veel sterkte met dat kinderachtige gehuppel.

  • rob chandrayaan

    HAHAHAHAHA

    EN ik hou ook van jou :-)

  • andrzej

    Onzin ik speel sl nu al 4 jaar en ik vindt het nog steeds leuk.

    Ik heb zelf 3 drukke banen en nog altijd tijd voor secondlife.