Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

geen muziek in sl :-(

  • Mendy

    Ben der al overal naar op zoek geweest, maar nog geen oplossing gevonden. Misschien is er hier iemand die het weet?

    Sinds ongeveer een dag of 10 nu zijn er een aantal avi's die geen muziek of video meer krijgen in SL. Heel soms doet de muziek het 1 minuutje, en dan is het weer weg. De meesten die ik tot nu toe gevonden heb die dit hebben, wonen in de UK, maar een paar ook in USA.

    Er is al heel erg veel geprobeerd: SL eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd (meerdere keren), en zo ook quicktime. Eentje kon weer even muziek horen toen ze haar firewall uitgezet had, maar de volgende dag hielp dat ook weer niet. Met een alt in world gaan lost het ook niet op, ook die hoort dan nix. Zelfs de stream openen in itunes werkt niet, terwijl itunes zonder SL het wel prima doet op die pc.

    Iemand een idee wat we nog meer kunnen proberen????

    Het danst wat lastig als je de muziek niet kunt horen :-(

  • secondlife

    natuurllijk heb je dit al gedaan, crtl+p (preferences) de media tab en daar het geluid aanzetten

    Dan kan je ook nog het advanced menu aanzetten

    - eerst doe je “cntrl + shift + alt + D” (als je dat nog niet hebt gedaan)

    - dan krijg je in je menu (de tekst-dingen in de bovenbalk) “advanced” erbij

    - daar kies je “console screen”

    - na een rstart van de client krijg je dan een console scherm erbij.

    - daarin krijg je allerlei meldingen

    - als je de muziek aanzet, krijg je daar een melding van in dat scherm

    kijk wat er daar wordt gezegt, misschien heb je er wat aan

  • Mendy

    Tja… eerstens ben niet ik degene met streamprobs, maar een aantal vrienden van me. En tweedens allemaal behoorlijk ouwe avi's die al enkele jaren dagelijks in world zijn. Dus al dat soort dingen hebben we natuurlijk als eerste geprobeerd.

    Echter, het lijkt erop dat we een mogelijke oplossing hebben gevonden!

    Allen die dit hebben, voor zover ik ze ken, gebruiken naast IE7 ook Firefox. Een paar hebben van de week Firefox al van de pc gegooid, en dat hielp niet. Nu heeft eentje IE7 eraf gegooid, plus MSN en Winamp, en….. hij had de hele avond weer muziek!

    Alleen als de stream gewisseld werd was het weer weg en moest ie reloggen om 'm terug te krijgen. Dus nog niet helemaal opgelost, maar het lijkt sterk op een clash tussen IE7 en Firefox, misschien sinds een recente update van 1 van de 2….

  • Rob

    Ik heb ook al die dingen op mijn pc, firefox, msn, winamp…..

    En ik heb geen problemen

    Maar als je zo een consolescherm aanzet kan je foutmeldingen zien, hebben ze dat ook gedaan?

  • Mendy

    Het gekke is dat het alleen voor schijnt te komen bij mensen in de UK, ik heb het gehoord bij mensen uit Schotland en Wales. Geen enkele nederlander er bv over gehoord.. We zoeken verder naar de oorzaak, maar in elk geval hielp dit gisteravond om de stream weer terug te krijgen. Misschien iets van een instelling bij de provider? Geen idee of dat een mogelijkheid is, maar aan SL zelf ligt het natuurlijk eigenlijk niet echt, omdat SL alleen de stream doorgeeft…

  • Suteruni

    Ik heb het ook af en toe Mendy en het begon een week geleden ofzo. Ik ging van Noma, nix aan de hand, naar Tukso, had even muziek en weg was het. Van alles geprobeerd maar niets hielp. Wel hoorde ik andere geluiden, zoals gestures en ook mijn you tube tv deed het. De andere dag hetzelfde problem maar na reloggen had ik opeens wel muziek. Gisterenavond bij Tukso weer, even muziek en weg was het. Volgens mij had niemand anders er last van.

    De muziek viel soms een hele tijd weg en was dan opeens weer terug. Hij was ook live te volgen op video daar dus ik ben maar gebleven en later kwam de muziek steed vaker en langer terug, maar bleef wegvallen.

    Vraag me af of het toch niet SL is want ik krijg weer oude problemen zoals het niet kunnen teleporten enzo rond 8 uur savonds onze tijd, BAH

  • Rotterdammertje Koenkamp

    Ik weet er niet veel van … de streams en muziek….maar heb van andere begrepen, die een ander soort virtueel spel spelen, het zelfde hadden. Waarschijnlijk zit het in de laatste updat van window's. Tenminste als ik die lui moet geloven. Zou dat kunnen??

  • Suteruni

    ik zou het echt niet weten maar viel me wel op dat ik het tot nu toe altijd bij Tukso had en die speelt vanuit Seattle. Afgelopen weekend had iedereen er last van, we hoorden alleen stukjes en beetjes. Na hem trad een ander op en was hetzelfde probleem tot ze aan de stream gingen rommelen, daarna was het over. Ook was ik bij een concert waar Mimi ( Duitsland ) en Chaos ( Seattle USA ) samen speelden en dan moet de 1 de stream door sturen naar de ander of zo en Mimi viel steeds weg. Dus misschien ligt het aan de stream zelf of waar die vandaan komt? Schiet mij maar lek maar het is heel vervelend, voor iedereen op zo'n moment.