Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eerste stappen in Second Life...hoe en wat?

  • Anne

    Ik heb nu al een hele tijd vanalles gehoord over Second Life. Nu lijkt het me wel wat om daar eens wat dieper in te kijken.

    Wat ik altijd gedacht had was dat het gewoon een wereld is. Net zo iets als de echte wereld, maar dan virtueel. Ik hoor echter hier op het forum vaak dat het een spel genoemd wordt. Wat zijn dan eigenlijk de spel elementen hierin?

    Ik wilde dus meer te weten komen over second life en wat je er allemaal kan.

    Weet iemand een paar leuke sites waar je wat meer ervaringen kunt vinden over hoe Second Life nu eigenlijk is en wat er allemaal te doen is?

    Ooit heb ik er een kwartiertje rond gelopen, maar het enige wat ik me kan herinneren is dat ik op een eilandje stond waar niets te beleven was. Is er niet ergens een beginnershandleiding voor je eerste stappen in de wereld van Second Life. Bij voorkeur in NL, maar engels kan ook wel.

    groetjes,

    Anne

  • Rob

    Hoi Anne,

    SL vind ik eigenlijk geen spel, maar een online community.

    Dat wil zeggen je kan er alles doen wat je in RL niet kan.

    Vrienden maken over de hele wereld. Je moet zoals je ook kan lezen ergens je draai vinden, het valt of staat met je eigen interesses.

    Als je van een bepaalde muzieksoort houd zoek je een club op met die muziek en kan je daar onder het dansen kletsen met gelijk gestemden. Als je iets anders zoekt bijvoorbeeld bouwen, of kleren ontwerpen of wil je leren scripten of wat dan ook je zal je gelijkgestemden moeten vinden of ergens iets leren.

    Wil je daten dan is er zelfs een dating service. Je kan het het beste leren door gewoon inworld te gaan en daar gebruik maken van de search. Als je specifiekere vragen hebt kan je ze hier gerust stellen. Dan kunnen we ook gericht helpen.

    Groeten,

    Rob

  • Bernice Kappler

    Hoi Anne,

    Af en toe kom ik hier op het prikbord eens langs en zie nu pas je berichtje.

    Ben je al een stap verder gekomen in Second Life? Heb je gekeken naar al het leuks en moois in SL? Er is genoeg te beleven, je kan bijv. naar Chinatown toe, je kan vanaf de eifeltoren met een parachute springen, je kan gaan stijldansen in mooie chique clubs, maar ook uit je dak gaan met house-muziek. Je kan bijvoorbeeld naar virtueel Scheveningen/Kijkduin gaan (dan zie je een strandwachterstoren, de vuurtoren zoals die daar ook echt staat en wat dingen op het strand liggen). Ik ben wel eens in een lounge club geweest die in Bloemendaal staat, maar geheel nagebouwd, heel chique ;)

    Al een aantal jaar worden door veel “bewoners” van over de hele wereld in Second Life online geld ingezameld voor de Amerikaanse Kankerbestrijding, en dat is een groots event (is net afgerond), volgend jaar april/mei gaan ze dit weer doen.

    Veel bewoners houden zich bezig met het ontwerpen en verkopen van kleding, scripten, animaties bedenken/verkopen die je een avatar/poppetje kan laten maken, maar gewoon mensen ontmoeten, lekker chatten en gewoon lol hebben, dat staat natuurlijk voorop!

    Natuurlijk ontmoet je overal en nergens mensen waar je ook maar gaat. Je kan naar speciale Nederlandse clubs/locaties gaan, maar ook naar buitenlandse of engelstalige clubs.

    Het is waar je eigen voorkeur naar uitgaat, het is echt zoals men omschrijft in de media, gemaakt voor en door mensen gehele naar eigen smaak.

    Indien je nog meer vragen hebt, stel ze gerust hier, of stuur mij een Instant Message dan help ik je verder =))

    Veel liefs,

    Bernice Kappler